Agnieszka Mazek; godziny dostępności: poniedziałek 10:30-11:30
Anna Napurka: godziny dostępności: poniedziałek 12:00-13:00
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
Marzec
W kinie i teatrze
Wiosna tuż, tuż
Wiosna zdrowia psychicznego
Od kurnika do święconego koszyka
poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach, zachęcanie do wyrażania emocji podczas zabaw dramowych,
rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, poznanie nazw zawodów teatralnych,
zapoznanie z monetami i banknotami, doskonalenie umiejętności przeliczania pieniędzy, rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce) oraz kodowania,
rozwijanie kreatywności i wyobraźni, stymulowanie zmysłów, zachęcanie do wykonywania prac plastyczno-technicznych,
utrwalenie wiedzy na temat rodzajów ubrań, zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”, kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody, poszerzanie wiedzy na temat różnorodności zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z przysłowiem W marcu jak w garncu,
kształtowanie umiejętności obserwowania pogody, zapoznanie z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru,
zapoznanie z różnymi gatunkami ptaków i głosami, które wydają, kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę,
kształtowanie sprawności fizycznej,
utrwalenie informacji o budowie i wyglądzie wiosennych kwiatów oraz o czynnikach niezbędnych do życia rośliny,
rozwijanie słuchu muzycznego, wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę,
kształtowanie umiejętności dobrej zabawy w grupie,
zapoznanie z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, utrwalenie wiedzy na temat domów zwierząt, kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw,
utrwalenie znajomości nazw samic, samców i młodych wybranych ptaków, wyodrębnianie z szeregu jednostki po cechach charakterystycznych,
zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury, religie i zwyczaje, zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami, utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, zachęcanie do kultywowania tradycji, stymulowanie wielu zmysłów podczas zabaw sensorycznych.