Agnieszka Białecka; godziny dostępności: wtorek 10:00-11:00
Marta Grzegrzółka; godziny dostępności: piątek 12:00-13:00
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
Wrzesień
1.W przedszkolu
2.Jesteśmy bezpieczni
3.Jesienią w parku i w lesie
Przypomnienie imion dzieci w grupie przedszkolnej. Kształtowanie umiejętności przedstawiania się.
Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu.
Poznanie osób pracujących w grupie/w przedszkolu, ich imion i zadań. Zapoznanie z budynkiem i ogrodem przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
Integracja grupy.
Wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej dzieci. Kształtowanie umiejętności rzutu oburącz.
Zapoznanie dzieci z zasadami panującymi w przedszkolu. Wspólne tworzenie kodeksu grupy. Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
Rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej.
Wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi.
Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji.
Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla lata.
Kształtowanie umiejętności współpracy.
Kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją kolej.
Uświadomienie dzieciom różnorodności miejsc spędzania wakacji.
Oswajanie lęku związanego z rozstaniem z rodzicami.
Usprawnianie narządu artykulacyjnego poprzez wyraźne wymawianie spółgłosek.
Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat domu jako miejsca swojego zamieszkania.
Zwrócenie uwagi na to, komu i w jakich sytuacjach można podawać swój adres, a komu nie.
Wspomaganie dzieci w umacnianiu poczucia własnej wartości.
Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny.
Poznawanie podstawowych zasad poruszania się pieszego.
Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na placu zabaw.
Kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo.
Wdrażanie zasad bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami.
Uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.
Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi.
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania/grupowania przedmiotów (pary funkcyjne).
Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała;
Doskonalenie czynności samoobsługowych związanych z higieną.
Zapoznanie się dzieci ze zmysłami.
Rozpoznawanie i nazywanie przyborów toaletowych.
Klasyfikowanie przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych.
Wyrabianie nawyku dbania o swoje ciało – wzrok, oczy.
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów pod względem przeznaczenia i wielkości.
Wdrażanie do dbania o porządek w sali – kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń.
Kształtowanie świadomości ekologicznej.
Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.